Sider

tirsdag den 24. januar 2012

Den anden side

Okay... Så efter at have hørt fra så mange mennesker hvor misundelige de er på hele min USA tur og det synes jeg bare lige det skal gøres klart at det ikke altid er sjov og ballade at være udekslingsstudent... Meget af tiden er det faktisk bare super, super hårdt... Nogle gange så slemt at man bare har lyst til at pakke sin kuffert og tage hjem...
Det er ikke fordi jeg vil klage over noget, men er bare så træt af at folk kun ser alt det her fra den gode side, fordi der ikke rigtigt er nogen, der fortæller om alteret andet... At være udvekslinhsstudent er noget af det hårdeste jeg nogensinde har gjort, pg på samme tid det fedeste... Nogle gange vågner jeg og glemmer helt hvor jeg er fordi det føles som at være hjemme her, men på den anden side kan jeg have haft den bedste dag, og alligevel savne alting og være totalt deprimeret over alting når jeg kommer hjem!!!
Det var ikke nogen, der sagde det ville blive nemt, bare nemmere... Indtil videre er der ikke rigtigt noget jeg har hørt fra tidligere studenter der passer... De har alle været vildt populære på deres skole og bla bla bla, men så kommer man på en stor skole, hvor ingen ved at man er udvekslingsstudent, og folk bliver overraskede når man fortæller dem det, fordi man ikke har nogen accent eller whatever...
Hver dag i hvert fald den første tid på skolen er en lang energi krævende kamp for ikke bare at blive accepteret som en af dem, men fordi jeg går på en næsten helt sort skole, så også ikke at kunne forstå halvdelen af det dem man er sammen med siger, fordi deres amerikanske simpelthen er så ghetto... Jeg kæmper stadig en gang imellem, og selvom tingene er blevet bedre er det stadig hårdt det meste af tiden... Tror ikke jeg har grædt så meget før på så kort en tidsperiode... Har ikke følt mig så hjælpeløs som jeg gør nu, og har egentlig flere ting jeg gerne vil have fikset og sagt i dk, end ting at lave her, men jeg pakket ikke min kuffert og tager hjem, for selvom det er hårdt så har jeg tænkt mig at afslutte det jeg startede her... Det bliver hårdt, og endnu hårdere om 4,5 måned når jeg skal sige farvel til alle de fantastiske mennesker jeg har mødt her, men det er helt klart det hele værd... Håber jeg da i hvert fald...
Og ville bare lige gøre et par ting klart med det her, håber I forstod budskabet allesammen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar